profilki

środa, 18 maja 2016

Dieta i Trening –Jak zdrowo budować siłę i wytrzymałość

Dieta i Trening –Jak zdrowo budować siłę i wytrzymałość 
autorstwa Katarzyny Biłous 





Chwytliwy tytuł po którym obiecywałem sobie bardzo wiele

Jestem totalnym laikiem w kwestii wiedzy o żywieniu diecie itd więc myślałem jako totalny amator że otworzę książkę i wszystkie moje problemy żywieniowe znikną
















Książka składa się z  rozdziałów na samym początku mamy wytypowane co nas czeka i czego się dowiemy na koniec mamy wypunktowane czego się dowiedzieliśmy .



Autorka porusza szereg aspektów niektóre wydają się banalne jednak często pomijane szczególnie prze amatorów jak ja
np o badaniach lekarskich , nawadnianiu, zakwaszeniu o strategiach żywieniowych na różne imprezy np maraton,mamy dodatek jak wyliczyć spoczynkowy wydatek energetyczny ,całkowite zapotrzebowanie na energię.

Na sam koniec kilka przykładów jadłospisów dla różnych celów i tu największy plus za co już piszę.
Nie ma tu jakiś potraw " z kosmosu " tylko potrawy z podstawowych Polskich składników, mam w domu książkę "Książka Kucharska dla Aktywnych" i tam to produkty w małym miasteczku nie do kupienia jak to mawia mój synek "jakieś dziwy"


Podsumowując interesujesz się aktywnym trybem życia , chcesz poszerzyć wiedzę o żywieniu w sporcie amatorskim to ta książka napisana "ładnie technicznie" w przejrzysty sposób skupiająca się na najważniejszych aspektach pomoże poszerzyć wiedzę
Kolejna pozycja do której będę zaglądał i przypominał co jest ważne i co wdrożyć w codzienne życie aktywnego amatora.



7 komentarzy:

  1. świetna książka też ją miała m i polecam
    Zapraszam do wziącia udziału w Biegach dla twardzieli w Gdańsku 28 maja 2016 roku
    Zapowiada się niezapomniana przygoda.
    Uczestnicy będą wykonywali takie zadania, jak kandydaci na członków jednostek specjalnych. Zadania przygotowują byli żołnierze GROM-u oraz weteranami z Afganistanu.
    http://warriorsrun.com.pl/idea-biegu.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli mowa o samej diecie, to dobrze byłoby, gdyby została ona ułożona przez profesjonalistę. Na rynku nie brakuje ośrodków, do których moglibyśmy się udać po pomoc. Ten: http://zoliborz.cmp.med.pl/ jest jednym z nich (można znaleźć w nim profesjonalnych dietetyków).

    OdpowiedzUsuń
  3. Z tego co mi wiadomo to są takie cateringi dietetyczne jak https://www.lightbox.pl/catering-dietetyczny-warszawa , gdzie można znaleźć ofertę przygotowaną specjalnie dla sportowców . Tam jest zwiększona kaloryczność i odpowiednio zbilansowane makroskładniki

    OdpowiedzUsuń
  4. Naprawdę śietnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja na ten moment planuję przede wszystkim zacząć zdrowo się odżywiać. Już nawet czytałem w https://www.zdronet.pl/catering-dietetyczny-z-mozliwoscia-wyboru-posilku-%E2%80%93-3-najwieksze-zalety,2760,news.html że jest możliwość kupna cateringu dietetycznego gdzie możemy wybierać posiłki.

    OdpowiedzUsuń