profilki

sobota, 11 kwietnia 2015

Test Puma Faas 500 V4


Chciałbym wam przedstawić moją opinię Test  Puma Faas 500 V4






Najnowszy but treningowy z kolekcji wiosna/ lato 2015. Jest to but minimalistyczny do codziennych treningów.


Przeznaczenie:
Jest to but przeznaczony do codziennych treningów zalecana waga do 80 kg (ja ważę 100 kg ).Są to buty stworzone dla osób ze stopą naturalną lub supinującą,poszukującym połączenia elastyczności i dynamiki z dobrą amortyzacją oraz niską wagą buta 250 g . Przeznaczony na utwardzone nawierzchnie zarówno do szybszych treningów, jak i długich wybiegań.

Podeszwa:

Podeszwa środkowa została wykonana z jednego fragmentu lekkiej, trwałej i amortyzującej pianki Faas Foam+. Zwiększona giętkość podeszwy w miejscach zginania się stopy, wspiera jej naturalną pracę. Spadek między piętą a przodem wynosi (DROP)wynosi 4mm  . Dzięki temu stopa ułożona jest w sposób bardziej naturalny, wymuszający dynamiczniejsze bieganie ze śródstopia.
Umieszczona w podeszwie trwała guma EverTrack+ umożliwia zachować przyczepność na utwardzonych nawierzchniach. W tylnej części buta umieszczone zostały elementy odblaskowe dla poprawy widoczności biegacza.


Cholewka:


Lekka i przewiewna cholewka, wykończona częściowo bezszwowo, zapewnia komfort podczas biegania. Syntetyczne wzmocnienia, w przedniej części, chronią palce. Usztywniony zapiętek pozwala zachować odpowiednie ułożenie stopy. Zmieniony system sznurowania EveryFit 2.0 zapewnia właściwe trzymanie w okolicy śródstopia oraz zapobiega przesuwania się języka. Zastosowano wkładkę Ortholite  dla zwiększenia oddychalności i dopasowania.








Podsumowanie 

Puma Faas 500 V4 to dobra amortyzacja przy małym dropie oraz niskiej wadze. Pierwszy bieg w nich był dość dziwny zapewne jest to wynikiem dropu 4mm, mimo dziwnego odczucia biegło się bardzo przyjemnie,czuć że mało ważą oraz ich dynamikę ,można powiedzieć że same wymuszają szybszy bieg.
Idealnie dopasowane,stopa nie lata w trakcie biegu ,nawet podczas szybkich treningów spisują się idealnie a nawet nie zawaham się stwierdzić że to najbardziej dynamiczny (szybki)but w jakim do tej pory biegałem.Po dwóch krótkich biegach postanowiłem zabrać je na dłuższe wybieganie (30 km) i sprawdziły się idealnie mimo że były nowe ,moje stopy ani inne części ciała nie odczuły negatywnie tego biegu ,trochę się obawiałem o amortyzację ponieważ sam producent twierdzi że to but do 80 kg jednak stwierdzam że mimo moich 100 kg poradziły sobie bardzo dobrze.
Przebiegłem w Puma Faas 500 V4 już około 500 km w tym 100 km po poligonie ,3 wybiegania po 30 km, nie zauważyłem na butach oznak zużycia jedyne co mi przeszkadza to ,że trudno utrzymać je w czystości ale to już kwestia koloru.
Ja zabieram je na +ORLENWarsawMarathon  i w nich zamierzam przebiec mój pierwszy Królewski Dystans 
Polecam tym bardziej że cena również przystępna za super jakość i wygodę.










1 komentarz: